Gezond eten in corona tijd? Begin vandaag!
Je hoort het momenteel overal om je heen: een gezonde leefstijl helpt voorkomen dat je ziek wordt. Artsen benadrukken dat dit óók voor COVID-19 geldt: een gezonde leefstijl, met gezonde voeding, voldoende beweging en een goede nachtrust, kan helpen om ernstige coronaklachten buiten te deur houden (1) (2) (3)

 

Kies voor coaching

Een gezonde leefstijl is altijd belangrijk, voor iedereen, maar vooral nú. De coaches van Leefstijlplan natuurlijk in balans willen het u en uw gezin zo makkelijk mogelijk maken om een gezonde start te maken. Onze  werkwijze is volledig gericht op wat artsen aanbevelen: gezonde voeding, meer bewegen, niet roken, matig met alcohol en voldoende ontspanning. Met behulp van persoonlijke coaching kunnen we je helpen ontdekken hoe u in de wir war van aanbevelingen voor een gezondere leefstijl het beste in úw leven kunt toepassen. Stapje voor stapje!

Voedingsadvies

Onze coaches coachen op gedragsverandering en geven onder meer wetenschappelijk onderbouwd voedingsadvies, geheel volgens de erkende richtlijnen van de Gezondheidsraad.  We kunnen u leren hoe je verantwoorde maaltijden op tafel zet, met behulp van de Eetmeter en/of de Richtlijnen Goede Voeding of met behulp van handige persoonlijk op maat gemaakte voorbeeldmenu’s van het leefstijlplan waarin de richtijnen verwerkt zijn.

Afvallen?

De menu's  zijn volledig afgestemd op u als persoon, op uw situatie en op uw gezondheidsdoelen. Heeft u een te hoog BMI? Wilt u 10, 20 of 30 kilo afvallen? De menu’s van Leefstijlplan natuurlijk in balans hebben al héél veel cliënten aan een gezond gewicht geholpen, zonder dieet, zonder dieetproducten, zonder honger, zonder stress. Iedere overtollige kilo die eraf gaat betekent ook voor u gezondheidswinst, meer energie en een beter immuunsysteem. Uw gezin eet gewoon mee en profiteert indirect dus mee van de gezondheidsvoordelen.

 

Referenties

Met de voorbeeldmenu’s van ons leefstijlplan kunt u afvallen als dat nodig is, aankomen als dat nodig is of op gezond gewicht blijven. Wit u zien wat het leefstijlplan voor andere cliënten heeft gedaan?

Lees de referenties op www.leefstijlplannatuurlijkinbalans.nl  (4)

 

 

Verschillende menukaarten

Maak vrijblijvend kennis met ons en bestel 28 voorbeelden van gezonde, persoonlijke dagmenu's. Geen standaard internet recepten, maar speciáál voor u', individueel op maat gemaakt 4 weken lang heerlijke ontbijtjes, lunches, diners en tussendoortjes.

Keuze uit verschillende typen: Hollands normaal (makkelijk), Puur & onbewerkt (gevorderd), Suikerbewust, Glutenvrij, Lactosevrij, Zuivelarm of Vegetarisch. Geen varkensvlees, geen ongezonde E-nummers.

 

Kennismakingsaanbieding tot 1 september a.s.

Om zoveel mogelijk mensen in corona tijd van dienst te kunnen zijn, kunt u tot 1 september a.s. voor slechts 9,95 euro per maand (!) gebruik maken dan de gezonde menuservice van Leefstijlplan natuurlijk in balans. Als je medisch gerelateerde voedingsvraagstukken hebt brengen we je in contact met een HBO opgeleide diëtist in ons team.

Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.

 

 

 

 

BRONNEN:

  1. https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2334347-1600-zorgprofessionals-wacht-niet-op-vaccin-maar-werk-aan-gezonde-leefstijl.html

  2. https://www.gezondenweldoen.nl/post/gezonde-leefstijl-juist-in-coronatijd-van-levensbelang-met-mooie-filmpjes-en-petitie-van-artsen

  3. https://www.stichtinggratisgezond.nl/single-post/2020/05/15/Stichting-Gratis-Gezond-steunt-petitie-leefstijlpreventie

  4. Referenties cliënten

(*) Deze aanbieding van Leefstijlplan natuurlijk in balans geldt eenmalig voor 1 persoon tot 1 september 2020.  De voorbeeldmenu’s zijn persoonsgebonden en derhalve niet overdraagbaar.

Na 1 september 2020 bedragen de kosten 19,95 euro per 4 weken.

afbeelding LNIB vrouw in supermarkt.jpg
14 jaar langer leven dankzij een gezondere leefstijl

 

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat investeren in een gezonde(re) leefstijl buitengewoon lonend is. De kwaliteit van je leven verbetert, je bent minder vaak ziek, hebt meer energie, je bent beter bestand tegen stress, je ziet er beter uit en je veroudert minder snel.  Natuurlijk mogen we niet alles en iedereen over één kam scheren, maar eenderde tot de helft van alle ziekten en aandoeningen is een rechtstreeks of indirect gevolg van een ongezonde leefstijl en milieuvervuiling. Ook dit is door onderzoek aangetoond. 

Aandacht schenken aan wat je zélf kunt doen om beter in je vel te komen, is de moeite waard!

Britse onderzoekers hebben bijvoorbeeld aangetoond dat een vitale leefstijl ertoe kan leiden dat je (statistisch gezien) gemiddeld 14 jaar langer leeft. Het onderzoek vond plaats in Groot-Brittannië, in de periode 1993-2007, onder 20.000 personen tussen de 45 en 79 jaar. De onderzoekers kwamen tot de conclusie dat deelnemers die er een gezonde leefstijl op na hielden (gezond eten met voldoende groenten en fruit, voldoende beweging, niet roken, matig met alcohol) gemiddeld 14 jaar langer leefden dan de personen die dat niet deden, voornamelijk door minder hart- en vaatziekten. Wie geen enkele richtlijn voor een gezonder leven volgde, had vijf keer zo veel kans om een hartaanval te krijgen als wie ze alle vier volgde. Ook de kans op kanker was beduidend kleiner bij deelnemers met een gezonde leefstijl.

Hoe minder ‘regels’ werden nageleefd, hoe groter de kans was om tijdens het onderzoek te sterven.

 

7 tips voor een slanke & vitale zomer

 

Wil jij fit en vitaal van de huidige zomer genieten? En weten hoe je je hoofd onder alle omstandigheden koel kunt houden? Met deze tips lukt het!
 

1. Vergeet de ideale maat… kies voor een mooie houding

Heb je deze zomer nog steeds niet dat ‘ideale figuur’? Geen man (of vrouw) overboord, met de juiste houding zie je er toch stralend en zelfbewust uit: rechtop, schouders laag, borst vooruit, rugspieren aanspannen, navel intrekken en je bekkenbodemspieren, je plasspieren, regelmatig naar binnen aanspannen en weer ontspannen. Met deze ‘mini-workout’ houd je ook rugklachten op een afstand.

 

2. Houd je hoofd koel 

Negatieve gedachten zijn als hinderlijke muggen in de zomer: je kunt ze maar beter op een afstand houden. Piekeren, je lost er niets mee op, je kunt er zelfs hoofdpijn van krijgen. Kies voor positieve gedachten. Praktische tip: haal ouderwetse Toco-Tholin druppels in huis, het goede oude huismiddel op basis van kostbare, 100% natuurlijke, etherische oliën. Met deze druppels sla jij deze zomer drie vliegen in één klap: de etherische oliën werken verfrissend als je het warm hebt, muggen blijven angstvallig op een afstand en aangebracht aan de slapen geeft dit natuurproduct direct verlichting bij lichte hoofdpijn.

 

3. Drink jezelf schoon en fris

Drink dagelijks voldoende schoon water, anderhalf tot twee liter per dag. Schaf een waterfilter aan (bijvoorbeeld via De Tuinen), en kies vaker voor groene thee, een sterke antioxidant die in hogere concentraties ook bescherming biedt tegen schadelijke UV-stralen van de zon.

 

4. Beweeg jezelf fit

Voorkom ‘ben zo moe’ met voldoende lichaamsbeweging: doorbreek de vicieuze cirkel! Het kan namelijk goed zijn dat je aldoor moe bent juist omdat je niet voldoende beweegt! Wat is voldoende? Elke dag een half uurtje wandelen (drie keer 10 minuten mag ook) en één of twee keer per week een flinke extra schep er bovenop met sporten, dat wil zeggen conditie- of krachttraining. En natuurlijk ga je deze zomer zo veel mogelijk lekker naar buiten! Daarmee pak je meteen een flinke boost vitamine D3 uit zonlicht mee en dat geheel gratis!

 

5. Slaap voldoende 

De avonden worden langer en vaak ook gezelliger. Weersta de verleiding om te kort te slapen… Voldoende slaap zorgt voor allerlei herstellende processen in je lichaam en geest en laat je schoonheid stralen.

 

6. Geef jezelf meer energie met gezonde voeding 

Eet gezond en regelmatig, zes keer per dag: een vezelrijk ontbijt, een gezonde lunch en ’s avonds een licht diner, plus drie kleine tussendoortjes, om de tweeënhalf á drie uur. Waarom? Omdat je daarmee de dag doorkomt zonder pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel en je de hele dag door kunt beschikken over voldoende energie.

Eet volgens het seizoen, kies voor verse, typische zomergroenten en fruit, boordevol vitamines en mineralen die je ‘s zomers net zo hard nodig hebt als anders. Laat je inspireren door de mediterrane keuken met heerlijke maaltijdsalades, gezonde volkoren pasta’s, (zelfgebakken) brood, rijst, maïs, bonen, veel vis, mager rundvlees, kip en experimenteer ook eens met lekkere, licht verteerbare vegetarische recepten.

 

7. Vermijd rode E-nummers

Sommige kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen in voeding of drankjes kunnen je hormoonbalans verstoren en een onfit gevoel geven. Eet of drink daarom zo min mogelijk light producten of kant-en-klaar maaltijden met ‘rode’ E-nummers. Vermijd vooral E621, dat is de smaakversterker MSG, ook wel natriumglutamaat geheten en E951, de zoetstof aspartaam.

​© 2020 Leefstijlplan natuurlijk in balans  - powered by GEZOND  & WELDOEN  - Kamer van Koophandel 09174397

  • w-facebook